Tuesday, September 8, 2009

~Aku Jatuh Cinta...!!??~

Salam..
bagaimana hendk ku mulakan..ermmm..
terlalu sukar untk ku describe ape y aku rs skrg..mybe benar
kte rkan2 seperjuanganku sukar untk memberikan makna y tepat mengenai "Cinta"..
Terus terang aku katakan,aku tak pernah alami perasaan mencintai dan dicintai oleh seorang lelaki before nie..
sbb itu aku memerlukan seseorang yg dpt membantuku dlm menilai ape
yg aku rasakan skrg..adakah perasaan ini cinta atau sekadar suka2..???
############

Ermm...baru2 nie,tanpa aku sedari aku dh khatam dua buah novel hasil nukilan Habiburrahman El Shirazy..
Ketika Cinta Bertasbih (episod 1 dan 2)...
sebelum ni membaca bukanlah hobiku..ttp aku tertarik dgn pengisian novel ini,seolah2 aku berada disetiap kejadian yg berlaku..~hanya sebagai pemerhati mungkin~
aku terpikat pd setiap baris kte2nya,nasihat2 yg disematkan bagaikan menghembus bayu kekuatan dan keinsafan dihati yg sebelum ini resah dan dlm kekeliruan..
Percintaan yg bukan berlandasan nafsu semata2,tp mengikut naungan Al-Quran dan Sunnah..alangkah indahnya jika cinta yang bakal hadir dlm hidupku sedemikian rupa..aku sentiasa doakn kehadirannya..InsyaAllah,dgn izin-Nya..Amin.

p/S:persoalan yg sering bermain dlm fikiranku,adakah mungkin aku akan bertemu dgn seseorang seperti Khairul Azzam,jika diri ini tidak seperti Anna Althafunnisa.....?????

4 comments:

  1. cak bee.. salam..
    hehehe suke tgk bee membebel.. bebel lgi eyh?
    muah2.. cyg beeeeeeee

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah...segalanya mungkin...
    Allah itu maha berkuasa..

    ReplyDelete
  3. reen....
    hehehe...
    bebel dpn2 ke dlm blog je????

    ReplyDelete
  4. iya rab....
    semoga diri ini mencintai Rabbku n RasulNya lebih dr segalanya..
    InsyaAllah...

    ReplyDelete